Winnaars WWC 2020 bekend.

Op zaterdag 7 maart is de winter weekend competitie 2020 in een ontspannen sfeer afgesloten. Ook al was de top 3 bekend, toch werd er zoals gebruikelijk fanatiek meegedaan aan de fun wedstrijd op de Par 3 baan. Deze keer was de opdracht met twee stokken, putter en één stok naar keuze, 18 holes op de Par 3 te spelen. Vooraf waren er veel bedenkingen, omdat men de juiste keuze voor de tweede stok moest maken. In de einduitslag van de fun wedstrijd bleken velen de juiste keuze gemaakt te hebben. Er waren immers 9 deelnemers die één birdie hebben gescoord en 1 deelnemer die 2 birdies heeft gescoord. Mirjam Doeve en Remmelt Pit wisten maar liefst 3 birdies op hun scoringskaart te noteren. Al met al een mooi afsluiting van het winterseizoen.

We kijken terug op een mooie winter weekend competitie. Er zijn 21 wedstrijden gespeeld, één wedstrijd is vanwege de barre weersomstandigheden niet gespeeld, en we hebben maar twee keer van de winter greens gebruik hoeven te maken. Door  de zachte winter en de goede conditie van de grote baan hebben wij maximaal plezier kunnen beleven aan het spelen in de WWC 2020.

Totaal hebben 101 leden minimaal 1 keer deelgenomen aan een wedstrijd. De vaste groep die meer dan 10 wedstrijden heeft gespeeld bestond uit 32 deelnemers, een mooi aantal. Peter van der Klooster eindigde met maar liefst 190 punten als winnaar. Hij wist in het begin van de competitie goed te scoren en was in staat zijn met zijn constante spel in de tweede fase zijn opponenten voor te blijven. De strijd om de tweede plaats was spannend tot aan de laatste speelronde. Uiteindelijk wist Remmelt Pit zijn concurrent Geert-Jan Koopman met 1 punt voor te blijven en eindigde hij met 182 punten op de tweede plaats. Geert-Jan Koopman wist zich uiteindelijk met 181 punten op de derde plaats te nestelen.

Winnaars WWC 2020

Peter, Remmelt en Geert-Jan van harte gefeliciteerd!

Al met al hebben wij van een mooie, spannende en uitdagende  WWC 2020 mogen genieten. De komende weken staan in het teken van de NGF competitie, daarna zal de aandacht weer gericht zijn op de zomer avond competitie. Ik kijk er nu al naar uit.

Houd de wedstrijdkalender goed in de gaten, er staan nog vele leuke wedstrijden in de planning en vergeet daarbij de maandbeker wedstrijden niet!

De wedstrijdcommissie.