Heren 1 tweede in competitie

De heren 1 heeft de competitie op een mooie tweede plek afgesloten. Havelte is de nieuwe kampioen. ‘We verloren de eerste wedstrijd van Havelte met 10-8, de overige drie wedstrijden wonnen we’, zegt Ronald Spijkers. ‘Havelte verzamelde 7 punten. We kwamen een punt tekort.’ Voor de heren is dat even wennen na vier kampioenschappen op rij.

Dat promotie geen gemakkelijk verhaal zou worden, wist Spijkers van tevoren. ‘Marcel Westerhof is er een paar keer niet bij en Vincent Rebel, ook een heel goede golfer, doet helemaal niet mee. Hij heeft het te druk met zijn werk’, was het verhaal vooraf. Zelf miste hij de eerste wedstrijd als gevolg van een operatie waarbij de blindedarm werd verwijderd.

Het team van Heren 1 was een van de twaalf teams, die in competitieverband uitkwamen. De twee dames- en drie herenteams moesten op zondag aan de bak. De twee 50+teams bij de dames en de vijf 50+teams bij de heren speelden respectievelijk op donderdag en vrijdag. Heren 1 bond de strijd aan met Golfclub Havelte, De Compagnie uit Veendam, De Gelpenberg uit Aalden en de Drentsche Golf & Country Club uit Assen.

“Het was echt een goede competitie”, aldus Spijkers

Ronald Spijkers is niet teleurgesteld. ‘Het was echt een goede competitie, de clubs waren aan elkaar gewaagd.’ Dan maar volgend jaar promoveren naar de hoofdklasse. ‘Ja, dat is zeker het doel. We willen dan echt naar de hoofdklasse doorstoten. Ons team is goed genoeg voor dat niveau.’ Ook voor de langere termijn ziet het er goed uit, denkt Spijkers. ‘Milan Hansma en Robert Olgers worden steeds beter. Zij maken binnen twee jaar kans op een plek in het eerste team.’