Extra Duo Fun wedstrijden in Maart

De WWC is ten einde en het duurt nog even voordat de ZAC van start gaat. Daarom leek het ons leuk voor de gezelligheid en om ritme te behouden iets te organiseren in maart. We spelen een DUO FUN wedstrijd op de zaterdag, starttijd vanaf 11.00 uur.

Inschrijven doe je als duo. Een duo mag bestaan uit heren, dames, jong en oud of een mix van dame en heer. Geef je je op als mix-duo dan speelt de heer van de gele tee en de dame van de rode tee.

Omdat we met flights van max 2 spelers spelen ben je ook je eigen marker.

De spelvorm is Duogolf Special met handicapverrekening. We spelen over 9 holes, geen competitie maar de uitslag wordt wel gepubliceerd.

Geen inschrijfgeld en geen prijzen, het gaat om de fun.

Duogolf Special

Dit is een vorm waarbij twee spelers (A en B) als Duo spelen:

• Op elke hole slaan beide spelers af met hun eigen bal.
  • Handicapverrekening: het aantal slagen dat beide spelers ieder krijgen is 90% van hun playing handicap.
  • Op een par 3- wordt na de eerste slag gekozen met welke bal om beurten wordt verder gespeeld.
  • Op een par 4- doen beide spelers twee slagen met hun eigen bal waarna wordt gekozen met welke bal om beurten wordt verder gespeeld.
  • Op een par 5- doen beide speler drie slagen met de eigen bal en kiest men daarna de favoriete bal om beurtelings mee verder te gaan.
  • Strafslagen hebben geen invloed op de volgorde van spelen.
  • Als de partners één of meer slagen doen in de verkeerde volgorde, vervallen die slag of slagen en de partij krijgt twee strafslagen. De partij moet de fout herstellen door een bal in de juiste volgorde te spelen zo dicht mogelijk bij de plek waar voor het eerst in de verkeerde volgorde werd gespeeld (zie Regel 20-5 v.d. Golfregels).
    Als de partij een slag doet van de volgende afslagplaats zonder eerst de fout te herstellen of, in geval van de laatste hole van de ronde, de green verlaat zonder te kennen te geven de fout te willen herstellen, wordt de partij gediskwalificeerd.
  • Per duo is er dus 1 score.
  • Het duo noteert het aantal bruto slagen per hole. De netto score van een duo ontstaat door de gezamenlijke 90% playing handicap van de bruto score af te trekken.
  • Als beide spelers van het Duo de score van 2x par bereikt hebben dient een score van 2x Par +1 genoteerd te worden op de scorekaart.

13 maart spelen we de eerste 9, 20 maart de tweede negen en 27 maart de eerste negen holes.

Het maximaal aantal deelnemers is 32, dat betekent dat maximaal 16 koppels kunnen deelnemen. Iedere deelnemer graag aanmelden via MijnGCE bij de DUO FUN wedstrijden. Geef bij inschrijven aan wie jou duo partner is!

We hopen jullie op bovengenoemde zaterdagen te mogen treffen.

Jacqueline en Carla