Afsluiting zomeravondcompetitie

Op donderdag 16 september werd de zomeravondcompetitie (ZAC) afgesloten met een fun wedstrijd op de PAR-3 baan. De spelers mochten 1 club en een putter meenemen. Vele kozen een PW of SW. De beste ronde werd gelopen door Egbert Baan. Hij haalde 38 punten. De Neary werd op hole 9 geslagen door Remmelt Pit. Hij lag 40 cm naast de vlag.

Prijsuitreiking ZAC & WWC

Na deze wedstrijd was de prijsuitreiking van zowel de Zomer Avond Competitie (ZAC) 2021 als de Winter Weekend Competitie (WWC) 2020/2021. Deze WWC uitreiking had door de COVID-maatregelen nog niets plaats gevonden.

Prijsuitreiking ZAC 2021

De ZAC van dit jaar leverde zeer hoge scores op. Een ronde van 29 punten (over 9 holes) was de top score van Bernd Nijenhuis. Dit was ook de basis voor zijn eerste plaats in de ZAC 2021. Bernd kwam op een totaal van 209 pnt. over zijn beste 10 rondes. En mooi tweede plaats was er voor Theo Kroes. Hij kwam op 205 pnt. uit. De derde plaats was voor Jeanne v.d. Avoird zij bleef met 200 pnt. haar man (Piet) 1 punt voor. Een mooie vermelding is er nog voor Leon Potters. Hij speelde alle wedstrijden en eindigde uiteindelijk op de zesde plaats met 194 pnt.

Uitgestelde prijsuitreiking WWC 2020/2021

In de WWC 2020/2021 was de top score 25 pnt. Ook hier was dit de basis voor de uiteindelijke winst. Janneke Wijnia werd met een totaal van 191 pnt. eerste. Ondanks haar afwezigheid in de laatste weken wist ze toch haar voorsprong te behouden. Jacqueline Tuinenga kwam steeds wel iets dichterbij, maar bleef steken met 186 pnt. op de tweede plaats. Het laatste plekje op het podium was voor Ronald Spijkers. Hij wist met 184 pnt. Peter van der Klooster 2 pnt. voor te blijven. Peter was wel de enige die de hele winter alle wedstrijden gespeeld had.

Na het uitreiken van de prijzen en het maken van de foto’s. Konden de deelnemers genieten van een lekker warm/koud buffet wat door de clubhuiscommissie weer zeer goed verzorgd was.

Tekst: Ronald Spijkers, foto’s Linda de Rijke