De Kom over de Brug cup

Kom over de Brug Cup blijft in Emmeloord!

Op een schitterende zondag 23 juni kon de korte broek al direct aan. De gele polo maakte duidelijk wie voor Emmeloord speelde en de blauwe voor de deelnemers van Lelystad. ’s Morgens werd gestart in Lelystad met een individuele wedstrijd stableford over 12 holes. De baan lag er prachtig bij. Dat hebben ze in Lelystad in korte tijd goed voor elkaar gekregen. Daarna vertrok iedereen over de Ketelbrug naar Emmeloord voor een lunch en nog 9 holes four ball better ball. Een spelvorm waarin de score van 2 spelers van hetzelfde team bij elkaar werden genomen. Overall was Emmeloord duidelijk de winnaar en dus bleef de cup in Emmeloord. Individueel was de beste score van Emmeloord voor Jacqueline Tuinenga en voor Lelystad voor Herman Lether, beiden met 24 punten. De neary in Lelystad was voor Jan van Dorsser. Na de lunch dus spelen in tweetallen, voor Emmeloord was de beste score voor Anne Marie van Fraeijenhove en Vincent Rebel met 24 punten. Voor Lelystad was het duo Herman Loo en Eelco Burgering met 22 punten. De neary ging naar Matthijs van Giffen en naar Cor Jutten. De Leary was voor Alex Fleer.

Een leuke formule om zo een wedstrijd te spelen.

Op de foto neemt de voorzitter van Golfclub Emmeloord de troffee in ontvangst van de voorzitter van Golfclub Flevoland (Lelystad) na een inspirerende speech.